Мерки

България с най-стария автопарк в Европа

29-10-2018 13:34
Десислава
Десислава
Антова
antova.desy@gmail.com
България с най-стария автопарк в ЕвропаАмортизираните коли са основен замърсител на въздуха и рисков фактор за катастрофи, казват от Българска асоциация за електрически превозни средства
Средната възраст на колите у нас е 19 години и се покачва. Тези данни изнесоха от Българска асоциация за електрически превозни средства по време на дискусия за очакваните екоползи от допълнителното облагане на старите автомобили, предвидено в измененията на данъчните закони. Обсъждането се организира от Българска национална асоциация „Активни потребители".
Средната възраст на автопарковете в Европа е 10 години. За да се справят с остарелия автопарк в  Албания дори са забранили вносът на над 10-годишни автомобили. Богомил Николов от БНА „Активни потребители" коментира, че не очакват с нововъведената екокомпонента при изчисляването на данъка върху моторните превозни средства да се намали замърсяването на въздуха и да се стимулира покупката на по-нови коли или на електромобили. Според него причините за това са много. 

Най-голямата несправедливост

е при автомобилите с газови уредби, смятат от асоциацията. Въпреки че те замърсяват най-малко, ще трябва да плащат наравно с останалите. Средно с 15% е нарастването на данъка за старите автомобили. От данъчно облекчение през 2019 г. ще се ползват колите с екостандарт „Евро 4". Остарелият автопарк, освен че е и сред основните причини за замърсяване е сочен и за една от най-честите причини за смъртност при катастрофи. На година умират между 800 и 900 души, двойно повече от Европа. Според доклад на Световната банка в глобален мащаб замърсяването на въздуха е четвъртата причина за преждевременна смъртност.

40 електромобили за нуждите на общините 

са закупени у нас със средства от Националния доверителен екофонд. Докато в Естония с европейски средства е изградена цяла мрежа за зареждане на електромобили. Причината за малкото покупки е, че общините у нас не се интересуват от възможността да купуват електромобили, смята Богомил Николов от асоциацията. Той определи и премахването на отстъпката за поставен катализатор като абсурдна. Друг проблем е, че не се отчита хибридният двигател при изчисляването на данъка. "Реално замърсяващият двигател там е само един, но изчислението на мощността, основа за формиране на данъка, е взето на базата и на двата двигателя. Така напрактика ще се облага и екологичният електрически автомобил", заключи Николов.






Глад за среднисти до 15 години Глад за среднисти до 15 години Пазарът ще бъде запълнен от кадри с по-високо или по-ниско образование, каза министърът на труда и социалната политика Бисер Петков
Помощи за дете с по-малко документи Помощи за дете с по-малко документи Родителите ще са облекчени, защото информацията ще се събира по служебен път, съобщиха от МТСП
Разходите на бизнеса за труд растат Разходите на бизнеса за труд растат Данните са на НСИ за четвъртото тримесечие на 2018 година
Заплатите у нас в застой Заплатите у нас в застой Данните са на Евростат и са за последното тримесечие на 2018 година
Близо 3 240 са работещите у нас Близо 3 240 са работещите у нас Това са хората в активна възраст, съобщават от НСИ
Индекс мери активността на населението Индекс мери активността на населението Документът е част от Националната стратегия за активен живот на възрастните хора в България (2019 - 2030 г.)
Поскъпна храната и транспорта Поскъпна храната и транспорта Данните са на НСИ и са за месец февруари на 2019 година
Обучават 8 292 за нова работа Обучават 8 292 за нова работа Курсовете ще се осъществят по общо седем проекта, минимум 40% от участниците ще бъдат включени в заетост след това, казаха от АЗ
Санофи с оборот от 83 млн. у нас Санофи с оборот от 83 млн. у нас През 2018 г. компанията се нарежда на 7-мо място по продажби в абсолютна стойност в страната ни
Над 3 хиляди са заетите в икономиката Над 3 хиляди са заетите в икономиката Данните са на НСИ за четвъртото тримесечие на 2018 година
1 2 3 ... 18 »