Образование

18 198 деца с увреждания в училищата

21-09-2018 07:05
Мила
Мила
Мишева
mila.misheva@gmail.com
18 198 деца с увреждания в училищатаСред най-честите диагнози са умствена изостаналост и комуникативни нарушения
18 198 деца със специални образователни потребности (СОП) се обучават в масовите училища в страната. В забавачките пък има 4065 със СОП. Това отчетоха от МОН за clinica.bg. Броят на учениците със СОП достигна това число, след като миналата година помощните школа масово бяха преобразувани в центрове за образователна подкрепа.
Учениците, които се обучаваха там-2821 пък бяха пренасочени към общообразователни или професионални училища. Преобразуването засегна 43 помощни школа, като в момента в страната функционират само 5 специализирани учебни заведения. Три от тях са за деца със сензорни увреждания, а останалите две за ученици с увреден слух.

Броят на обучаващите се в тях е 708.

 

Ресурсно подпомагане за хлапетата със СОП се осъществява и в 28-те регионални центрове за приобщаващото образование. Те на практика оказват подкрепа, там, където училищата и детските градини все още не успяват сами да го направят. В тях са включени общо 7583 деца и ученици. Именно регионалните звена насочват подрастващите към центровете за образователни подкрепа или бившите помощни школа.

 

Броят на децата там напрекъснато обаче намалява,

 

заради политиката на приобщаване, коментираха от МОН.

Сред най-честите диагнози на българските ученици със СОП са умствена изостаналост, комуникативни нарушения, дислексия, нарушено зрение, увреден слух, емоционални и поведенчески разстройства, физически увреждания и др. От ресурсни учители, психолози, логопеди, рехабилитатори на слуха и говора, педагози на зрително затруднени деца, помощници на учителя и др. Общият брой на педагозите ангажирани с приобщаващото образование в школа и детски градини са 3728. Това включва 1397 ресурсни учители, 763 психолози, 582 логопеди, 69 рехабилитатори на слуха и говора, 105 педагози на зрително затруднени деца, 773 педагогически съветници и двама кинезитерапевти.

 

 

За интеграцията на децата от СОП в школата

 

се прилагат мерки като адаптиране на учебното съдържание, според индивидуалните потребности, осигуряване на помощни средства и технологии в обучителния процес, рехабилитация, терапевтична подкрепа и др., отчетоха от МОН.

Ежегодно по Националната програма „Създаване на достъпна архитектурна среда" се отделят средства за изграждане на покрити рампи, адаптиране на санитарни възли, ремонти, монтаж на платформени съоръжения и др. През миналата година са финансирани 7 рампи, 2 асансьора, 12 ремонта на прилежаща инфраструктура, 15 адаптирани санитарни възли, 11 платформени съоръжение и др., обясниха още от образователното министерство.







Набират проекти по две научни програми Набират проекти по две научни програми 480 000 лв. е бюджетът по двустранното сътрдуничество между България и Австрия
Родителите с глас за закуските в училище Родителите с глас за закуските в училище Правят национална карта на учителите у нас
Още 29.4 млн. за oбщежития Още 29.4 млн. за oбщежития Промяната е нанесена между първо и второ четене на бюджета, по настояване на КНСБ
Второ еврейско училище у нас Второ еврейско училище у нас То ще бъде частно, а най-напред в класните стаи ще влязат ученици от 1 до 4 клас
100 хил. евро за нанотехнологии в медицината 100 хил. евро за нанотехнологии в медицината Срокът за подаване на пълните проектни предложения е до 1 юли 2019
Назначиха служебен ректор на ТУ-Варна Назначиха служебен ректор на ТУ-Варна Предприети са всички стъпки за безпроблемното излизане на НИМХ от БАН, казаха от МОН
Дадоха първите 1.3 млн. лв. за биодобавки Дадоха първите 1.3 млн. лв. за биодобавки Одобриха  близо 4 млн. за училища и градини- отличници
Уволниха ректор за плагиатство Уволниха ректор за плагиатство Проф. Росен Василев е използвал чужди научи трудове, включително правописните грешки, установи Комисията за академична етика
Разковничето е да се спре роенето на университети Разковничето е да се спре роенето на университети Не сме достатъчно богата държава, за да инвестираме в подготовката на медици, които да отиват да работят в чужбина, казва проф. Любен Тотев
Учителите са тихите герои в класната стая Учителите са тихите герои в класната стая Както свободата, така и знанието, науката, успехът и възходът трябва да бъдат извоювани и спечелени от всяко следващо поколение отново и отново, казва Красимир Вълчев
1 2 3 ... 4 »