Образование

105 млн. евопари за дигитално училище

18-09-2018 16:28
Мила
Мила
Мишева
mila.misheva@gmail.com
105 млн. евопари за дигитално училище Преподавателите ще изготвят електронни уроци и ще ги съхраняват в облак
105 млн.лв. ще бъдат инвестирани в цялостна дигитализация в българските училища. Средствата са по европрограмата за наука и образование. Идеята е целият учебен процес да бъде електронен. Това съобщи Кирил Гаратлиев, шеф на ИА „Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж". Учителят ще изготвя е-уроци, по които да преподава и съхранява в облачна система, до които да имат достъп всички ученици и преподаватели.
За такава единна електронна образователна платформа се говори отдавна. В момента ралични училища успяват да въвеждат е-обучението в различна степен, в зависимост от уменията на учителите и материалната си база.

Европроектът „Образование за утрешния ден" ще бъде обявен по-подробно до края на годината. Инвестицията е в синхрон с цялостната реформа за дигитализацията на училищата. Идеята е със средствата да се подпомогне и процеса към преминаване към електронни дневници и бележници, които от тази година са регламентирани официално и вече са факт в около 50 школа.

 

Ще бъде инвестирано и в обучения

 

на учители, така че да могат да изготвят уроците си електронно.

Продължава и мегапроектът „Твоя час" само че с ново име „Подкрепа за успех", който е за извъкласни дейности или познатите от миналото кръжоци в училище. Целева група са учениците, които са застрашени да отпаднат от училище. Той ще е на стойност 130 млн. лв. и ще обхване 1500 училища в страната.

По друг проект ще се финансира ранния обхват в детска градина, както и обучението по български език за децата, за които той не е майчин. Бюджетът е 82,5 млн.лв.

 

 

100 млн. лв ще бъдат пренасочени

 

от европрограмата на наука към тази за бизнеса. Те бяха предвидени в приоритетна ос „Научни изследвания и технологии" и са пренасочени към програмата за „Иновации и технологии", която е под шапката на икономическото ведомство. Целта на прехвърлянето е бизнесът да има водеща роля при поръчката на научни изследвания. „Всякакви спекулации, че науката губи са неверни".







Четворка на матурата биология Четворка на матурата биология Абитуриетите изкараха 48.47 точки при максимални 100, впечатляващи резултати в Смолянско, заслугата е на учителката, казаха от МОН
831 на изпит по химия в СУ 831 на изпит по химия в СУ Започва приемът на документи за класиране на 17 юни
Въпросът не е в броя, а в качеството на университетите Въпросът не е в броя, а в качеството на университетите МОН обяви предложения за промени в Закона за висшето образование. Те предвиждат мораториум върху разкриването на нови университети, сключване на договори между ректорите и министъра на образованието, нова визия за акредитацията и др. Необходими ли са тези промени и до какво ще доведат попитахме проф. Красимир Иванов, ректор на МУ-Варна.
916 на изпит по биология в СУ 916 на изпит по биология в СУ Toй се състои от два модула, вторият е само за кандидатите за специалност медицина
По-високи стипендии за стаж в болница По-високи стипендии за стаж в болница МОН предлага увеличение на часовата ставка за студенти и ментори, дава възможност висшите училища сами да финансират обучителни практики
Мораториум върху нови университети Мораториум върху нови университети МС ще определя минимална заплата за преподавателите, ректорите ще сключват договори с образователния министър, гласят поправки в Закона за висшето образование
635 пропуснаха матурата по биология 635 пропуснаха матурата по биология Общо 40 484 младежи положиха втори задължителен зрелостен изпит, хванаха петима преписвачи
МУ-Плевен с две нови специалности МУ-Плевен с две нови специалности Университетът ще обучава експерти в социалните дейности в сферата на здравеопазването
Индиец отличник по български език Индиец  отличник по български език 7 чуждестранни студенти по медицина от МУ- Плевен показаха завидни знания по езика
Чужденците дават тласък на медицинските университети Чужденците дават тласък на медицинските университети МОН постави фокус върху научните програми в сферата на медицината. Какви са постиженията на науката у нас, на какво ниво са медицинските ни университети в това отношение, какво не ни достига и каква е посоката, която трябва да следваме, попитахме Карина Ангелиева, зам.-министър на образованието и науката. Тя отговаря за европейските политики в областта на образованието и научните изследвания.
1 2 3 ... 8 »