Красота

Бързото отслабване - мит или реалност?

19-06-2018 09:50
Clinica.bg

press@clinica.bg
Бързото отслабване - мит или реалност?Постигането на добрата фигура преди всичко трябва да е здравословно
Много хора у нас искат да отслабнат, при това бързо, и опитват различни начини. Прилагат се стресиращи гладни и полугладни диети, пробват се и монодиети - консумира се само един вид храна - примерно само ориз или само плодове и зеленчуци, или се прави подбор по хранителни вещества - само протеини, само въглехидрати. Използват се също чайове, лекарства. Но се получава временно отслабване, после теглото се възстановява и даже надхвърля предишното. Може ли тогава да се постигне бързо отслабване, което да се задържи? Може.

Преди всичко в понятието "бързо" трябва да се влагат реалистични, умерени очаквания, за да не рискуваме здравето си. Видимо може да се отслабне за седмица - до 6 на сто. За 2 седмици може да се намали до 8 процента от теглото. А след това отслабването да продължи, докато се стигне до желаните килограми и те да останат за постоянно. За година теглото може да се намали до 30 на сто от теглото.Отслабването трябва да се проведе здравословно. Това включва както подбор и редуване на храните, така и двигателна активност. Което пък означава да се изградят полезни навици във всекидневието за хранителен и двигателен режим.

Човек трябва да приема разнообразна храна, която да му доставя всички необходими вещества - включително и "ужасните" въглехидрати и мазнини, защото те участват във важни процеси в организма.


Наред с това е необходимо да се отърве от "кухите" калории, които приема, без да са необходими за организма му и "се трупат на склад" по корема, ханша, бедрата. Този премерен прием на енергия трябва да се съчетае с разхода й, който да надвишава приема, което става с физически дейности.

Което в крайна сметка означава да се състави цялостен план за дневния режим и да се спазва като навик, за да не се върнат килограмите.


Специализираната помощ е с най-сигурен ефект


За съставянето на цялостния план за здравословно, бързо и трайно сваляне на килограми, е добре да се потърси специализирана помощ. Има клиники с дългогодишна практика и опит в програмите за намаляване на теглото.

И храните, и начинът на хранене, и физическите дейности трябва да са съобразени с особеностите на дадения организъм.


Това включва здравословно състояние, пол, възраст, физически и психически възможности. В клиниките персоналните планове се съставят на база актуални прегледи на място, като се взема пред вид и досегашната медицинска документация.

Има и лекарски контрол през цялото време на едноседмичния или двуседмичен курс за отслабване. Престоят там дава практически пример за начина на живот, а със съветите на специалистите това става и в дългосрочен план.

Правилният хранителен режим с правилни хранителни навици допринасят около 70 на сто за отслабването. Това включва видовете храна, съчетанията, времето на хранене, редуване и т.н. Определеният общ калориен прием за деня трябва да се разпределя на редовни балансирани хранения с разнообразни ястия. Не е вярно, че месото "е забранено", просто в менюто се включват нетлъсти меса и риби. Консумират се също постни ястия, яйца, сметана, плодове, зеленчуци, приемат се сокове от свежи плодове, жива вода и др.


За физическите дейности не е нужно човек да се занимава с тежък физически труд или да прави силови и еднообразни натоварвания в салоните.

Според нагласата и възможностите си, хората могат да редуват развлечения - танци, аеробни игрови гимнастики, разходки, плуване, преходи сред природата по разнообразни терени в паркове или градски околности, кратки екскурзии, включващи и ходене пеш, др.

Този цялостен подход подобрява метаболизма, мускулите се заздравяват, физическата издръжливост се повишава, вдига се тонусът. Намаляват рисковете от болести, свързани с многото килограми - заболявания на кръвоносната система и сърцето; диабет, костни и ставни проблеми, дихателни, на жлъчката, хронични киселини и т.н.







Кожата започва да старее на 35 години Кожата започва да старее на 35 години

Има ли революция в съвременната дерматология и грижите за лицето, какво да направим, за да запазим красотата на кожата си, попитахме доктор Радина Денкова.

Сиренето менте на отделен щанд Сиренето менте на отделен щанд Отпушиха реда за отпуска при осиновяване на дете до 5 години
В ритъма на щастието В ритъма на щастието За музиката, за спокойствието и начините, чрез които да помогнем сами на себе си, разговаряме с Лилия Ахтарова, директор на Музикотерапевтичен институт - София.
Водна гимнастика за всеки Водна гимнастика за всеки Пролетта чука на вратата и все повече хора се замислят за това как ще изглеждат на плажа само след няколко месеца. За водната гимнастика и ползите от нея, разговаряме с треньорката Габриела Панайотова.
Бъдете център на света си Бъдете център на света си

Кога се извъртя една година и пак наближава 8 март. Това е хубав повод дамите да се замислят за себе си. На какво да обърнат внимание, попитахме проф. Захарина Савова.

Филър – що е то? Филър – що е то? Да сме красиви, по-млади, с идеална кожа – това е мечтата на много от нас. Може ли да стане, как, кои са плюсовете и минусите, разговаряме вижте сега.
Бягането - лекарство за модерния живот Бягането - лекарство за модерния живот За рисковете от маратона и ползите от бягането в умерени граници, обяснява физиотерапевтът Димитрина Сивкова.
Да се влюбиш за 60 секунди Да се влюбиш за 60 секунди

Как да открием любовта, как да я възродим за нас лично, има ли универсални рецепти или поне някакви правила, точно на "Св. Валентин" попитахме проф. Захарина Савова.

Тенисът ни прави по-умни Тенисът ни прави по-умни Гришо вдъхновява мнозина да последват примера му. За ползите и вредите, за важните неща, които трябва да знаем за тениса, се обърнахме към д-р Мариета Караджова.
Четири диети за перфектна фигура Четири диети за перфектна фигура

Времето бавно се затопля и пролетта чука на вратата. Експертите съветват именно сега да започнем с премахването на излишните килограми от зимните месеци. 

1 2 3 ... 6 »