40% от бизнесът смята, че търговете са нагласени

Над 40% от българските компании смятат, че има предварително набелязан за печеливш кандидат при избора за изпълнител на обществени поръчки. Малко над 20% от анкетираните са участвали в обществени поръчки и са ги печелили, а още толкова никога не са участвали. Причината за липсата на интерес от тяхна страна се дължи ред причини. Основни пречки са
попълване на много и сложна документация,
непосилни гаранции за малките средни предприятия (МСП), липса на информация за поръчките, невъзможност за МСП да извърши целия обем на поръчката.
Именно поради тези причини бизнесът предлага няколко препоръки, които да направят обществените поръчки по-ясни. Над 62% от анкетираните предлагат търговете да се обявяват и провеждат само по електронен път, при ясни критерии. Това щяло да доведе до повече прозрачност, както и до изчистване на лошия имидж на търговете и порочните практики, при които малък брой компании да са в постоянно печелившите, макар с не толкова добри оферти.
44% пък считат, че не трябва да се включват субективни критерии
като например отлагане на плащанията. 38% предлагат да се предвижда определен процент от обществените поръчки, който да бъде изпълняван от МСП. В анкетата се предлагат още множество варианти за противодействие срещу корупционните практики.
Проучването на БТПП показва, че след влезлия от април 2016 година нов ЗОП едва 13% от анкетираните компании забелязват подобряване в прозрачността на процедурите за търговете. Малко повече от половината - 56% не забелязват никаква промяна, а 31% не могат да вземат отношение по въпроса, защото нямат преки наблюдения.



На 3.372 млрд. лв. възлиза обемът на фармацевтичния пазар по крайни цени за 2017 г., анализаторите прогнозират, че той ще нарасне с още 11% през тази. Какво означават тези цифри, добра ли е средата за бизнес у нас, какви са очакванията на индустрията, попитахме д-р Христо Трунчев.

Догодина производителят очаква да пусне на американския пазар ново лекарство сирак

На 3.372 млрд. лв. възлиза обемът на фармацевтичния пазар по крайни цени през 2017 г. Анализаторите прогнозират, че той ще нарасне с още 11% през тази. Какво означават тези цифри, добра ли е средата за бизнес у нас, попитахме Николай Хаджидончев.

Компанията ще си вземе част от дивизията за ОТС продукти, след като се отказа от аналогична сделка с Pfizer

Опцията ще даде възможност на 3 000 000 да видят какво предлагат фармацевтите

С 11% се очаква да се увеличат продажбите на медикаменти през тази година

Амбулаторните процедури са натоварили бюджета за болнична помощ с над 150 млн. лв.

По този начин компанията ще развие имунотерапиите си за онкологични заболявания