Линия

Четири диети за перфектна фигура

07-02-2018 08:22
Мая
Мая
Ковачева
kovachevamaya@yahoo.com
Четири диети за перфектна фигура30 минути спорт на ден са достатъчни, за да тонизирате тялото си
Времето бавно се затопля и пролетта чука на вратата. Все повече започваме да мисмим за летните почивки и плажа. Експертите съветват именно сега да започнем с подготовката и да обърнем внимание на себе си. Ако сте натрупали повече килограми през зимните месеци, не се отчайвате. Ще ви представим няколко от най-известните диети, които с правилно хранене и спорт, винаги дават резултати. Специалистите диетолози са категорични, че която и да изберете, не бива да сваляте повече от 2 до 4 килограма месечно в зависимост от теглото, от което тръгвате. Не разчитайте на ударното отслабване, защото то освен, че е нетрайно, може да се отрази на здравето.
Този опасен Дюкан

 

Диетата носи името на своя създател – френския диетолог д-р Пиер Дюкан. Тя е богата на протеини, нискокалорична, бедна на мазнини и въглехидрати. Основната й цел е сваляне на излишните килограми без загуба на мускулна маса. Подходяща е, както при високи степени на затлъстяване, така и за тези, които просто искат да смъкнат няколко килограма.

Първи етап: Ускоряване на метаболизма

Той продължава между 5 и 10 дни в зависимост колко килограми имате в повече. Консумират се само белтъчини (протеини) – риба и морски дарове (миди, скариди, калмари, раци и т.н.), птиче месо (пилешко, патешко, пуешко), нетлъсти меса (телешко, говеждо, конско, заешко), мляко и млечни продукти (обезмаслени кисело и прясно мляко, извара), постна шунка, яйца (основно белтъците, жълтъците се ограничават), дреболии (дробчета и сърца). Пие се много вода (поне 1,5 л дневно). Няма ограничения в количеството и броя на храненията, важното е да слагате на трапезата само разрешени храни.

Втори етап: Достигане на желаното тегло

Експертите препоръчват да спазвате този етап около 10 дни. Разбира се, винаги трябва да се вслушвате в тялото си и ако не се чувствате добре, веднага го прекратете. При него се редуват дни само от протеини и дни от протеини и зеленчуци. Белтъчините са същите като тези от първия етап. Консумират се всякакви зеленчуци без картофи, боб, ориз, царевица, грах, нахут, авокадо, артишок. Ядат се сурови или варени, но не се подправят с никакво олио.

Трети етап: Запазване на постигнатото тегло

Ако искате да запазите постигнатото, може да продължите с него 2 седмици. Продължават да се консумират протеини и зеленчуци и се добавят към менюто: 1 плод дневно (без банани, череши и грозде), 2 филии пълнозърнест хляб дневно, 40 г кашкавал дневно, 2 порции (1 порция = 200 гр.) нишестени храни – веднъж седмично (макарони, жито, кускус, ориз, картофи и т.н.), както и нетлъсто свинско и агнешко, шунка. Четвъртъкът задължително се консумират само чисти протеини. Добавят се и по две галавечери седмично (ядеш, каквото искаш, но само на едно хранене, най-добре на вечеря).

Четвърти етап: Окончателна стабилизация

При този етап човек се връща към нормалното хранене, като всеки четвъртък е „протеинов ден" (само на чисти белтъчини). Всеки ден се консумират по 3 с.л. овесени трици (не ги замествайте с овесени ядки), които регулират храносмилането.


В ритъма на Луната


Тя е течна и е съобразена с лунните фази (новолуние, първа четвърт, пълнолуние и последна четвърт). Спазва се 4 пъти в месеца. Стартира при навлизане на Луната в определена фаза и завършва 24 часа по-късно. През това денонощие трябва да пиете много вода (3-4 литра), чай (без захар, може с мед), плодови или зеленчукови фрешове. Лунната диета е с доказана ефективност в свалянето на килограми, без странични действия.

При стриктно спазване на лунната диета може да свалите от 1 до 3 кг на пълнолуние, а при гладуване по време на 4-те лунни фази ще запазите свалените килограми. Разбира се, в останалото време трябва да се храните балансирано, като се стремите при нарастваща Луна да не прекалявате с храната, а при намаляваща може да се отдавате на някои от хранителните си изкушения. Лунната диета прочиства организма от токсините и задържаната вода.


Нисковъглехидратна диета


Това е хранителен режим, при който консумацията на въглехидрати е ограничена до не повече от 20% от дневния калориен прием (от 20 до 80 г дневно).

Основните храни, на които се основава режима, са тези с богато съдържание на мазнини и белтъци и ниско съдържание на въглехидрати. В тази група спадат: ядки; месо и месни изделия; яйца; риба и морски деликатеси; семена; мляко (пълномаслено) и млечни изделия (сирена, извари, кашкавали и др.). За да се поддържа нивото на хормона инсулин в нормата, достатъчна е консумацията на 0,8 до 1,1 г въглехидрати за килограм телесно тегло. Тях можете да си набавите от хляб и хлебни изделия, ориз и оризови изделия, зърнени храни, царевица, картофи, грах, овесени ядки, кестени. Желателно е да ограничите приема на плодове до малки порции (200 -300 г). Зеленчуковите салати са задължителни и съпътстват всеки прием на храна.

Храненето става на равни интервали от време, на всеки 2 до 3 часа, и може да включва 5 до 7 хранения, в зависимост от необходимия белтък за деня.

Желателно е малко след ставане сутрин да консумирате малка порция кисели плодове. Това ще активира храносмилателната ви система и така закуската ще бъде смляна и усвоена за по-кратко време.

Следващото хранене (30 мин. по-късно) е белтъчно с умерено количество мазнини. Добре е да хапнете 2 часа преди или непосредствено след сутрешен крос или гимнастика.

Съществува и възможност за разделяне на въглехидратите в 2 малки порции, консумирани с два или три часа разлика в периода 10 до 14 часа.


Из дебрите на Зоната


Автор на диетата е доктор Бари Сиърс. Според повечето източници, той я е измислил заради себе си, защото е имал наследствена предразположеност към наднормено тегло и инфаркт. При диета не се ограничава количеството на приетата храна. Единствено е необходимо стриктно да се следи съставът й. Всяко хранене трябва да отговаря на правилото: 40 % въглехидрати, 30 % белтъци, 30 % мазнини. Необходимо е да се изчислява количеството на приетите калории. След време се свиква с този начин на приемане на храна. Той не е просто временен, а за цял живот. Специалистите предупреждават, че ако я спазвате само за определен период и след това се върнете към стария си хранителен режим, отново ще качите килограми.

Механизмът на диетата е съвсем прост. Броенето на калории обаче е задължително. От една страна, ако приемате повече въглехидрати, тогава ще има по-голямо производство на инсулин в организма ви. От друга страна приемането на повече храни, които са богати на протеини, пък помага за възпроизводството на друг хормон - глюкагон. Той има обратното действие на инсулина. Тайната е в добре поддържания баланс на двата хормона, за да може оптимално да се топят мазнини и организмът да не се лишава от енергия. Храненията при тази диета са 5 на брой. Те са три основни и две допълнителни - сутрин и следобед. При всяко от тях се следи дали се спазва съотношението 40:30:30.

Порциите при тази диета не трябва да са много големи. Часовете за хранене също са много важни. Сутрин до 1 час след ставане трябва да закусите. Максимум 5 часа трябва да е разликата между закуската и обяда и между обяда и следобедното хранене. До 3 часа след него е задължително да вечеряте, после може да си позволите късна закуска, която трябва да е поне 1 часа преди лягане.

Протеини може да си набавите от пилешкото месо, месо от пуйка, риба, свинско или телешко без тлъстини, варени яйца и нискомаслено мляко.

Въглехидрати ще получите от зеленчуците и плодовете, изключение правят моркови, царевица, банани и стафиди. В малки количества може да консумирате макаронени изделия, ориз, хляб.

Мазнини в диетата ви могат да внасят зехтин, рибено масло, авокадо и бадеми.

Не се препоръчва да употребявате кафе, силни чайове, газирани напитки и изкуствени подсладители.

Внимавайте за йо-йо ефекта

Йо-йо ефект се нарича цикълът, при който се редуват загуба и покачване на тегло. "Йо-йо" идва от името на финландска играчка, която се движи нагоре–надолу. Най-критични след бързо отслабване са първите 21 дни, последвани от още 46 дни за привикване на организма към новото тегло.

Йо-йо ефектът води също до загуба на мускулна маса, депресивни състояния, увеличава риска от диабет, забавя метаболизма и т.н. Затова, по-добре да не стартирате да отслабвате, ако не сте сигурни в себе си и в диетолога си, дали ще задържите ниските килограми.

Ако килограмите се върнат, повторното изхвърляне на токсични вещества, би затруднило работата на черния дроб и бъбреците и крие здравословни рискове.

"Бавното и постепенно сваляне на килограми е по-здравословният и сигурен начин да избегнете подобно нещо. Ако човек иска да отслабне, трябва да промени не само начина си на хранене, но и мисленето си, отношението към себе си", казва Анелия Пламенова, която се занимава с диетология последните 5 години. Тя препоръчва освен диетата, която сте избрали, да включите в режима си минимум 30 минути спорт на ден и поне два пъти в седмицата дълги разходки от поне час и половина.







В ритъма на щастието В ритъма на щастието За музиката, за спокойствието и начините, чрез които да помогнем сами на себе си, разговаряме с Лилия Ахтарова, директор на Музикотерапевтичен институт - София.
Водна гимнастика за всеки Водна гимнастика за всеки Пролетта чука на вратата и все повече хора се замислят за това как ще изглеждат на плажа само след няколко месеца. За водната гимнастика и ползите от нея, разговаряме с треньорката Габриела Панайотова.
Бъдете център на света си Бъдете център на света си

Кога се извъртя една година и пак наближава 8 март. Това е хубав повод дамите да се замислят за себе си. На какво да обърнат внимание, попитахме проф. Захарина Савова.

Филър – що е то? Филър – що е то? Да сме красиви, по-млади, с идеална кожа – това е мечтата на много от нас. Може ли да стане, как, кои са плюсовете и минусите, разговаряме вижте сега.
Бягането - лекарство за модерния живот Бягането - лекарство за модерния живот За рисковете от маратона и ползите от бягането в умерени граници, обяснява физиотерапевтът Димитрина Сивкова.
Да се влюбиш за 60 секунди Да се влюбиш за 60 секунди

Как да открием любовта, как да я възродим за нас лично, има ли универсални рецепти или поне някакви правила, точно на "Св. Валентин" попитахме проф. Захарина Савова.

Тенисът ни прави по-умни Тенисът ни прави по-умни Гришо вдъхновява мнозина да последват примера му. За ползите и вредите, за важните неща, които трябва да знаем за тениса, се обърнахме към д-р Мариета Караджова.
Езикът на цветовете Езикът на цветовете Цветът на 2018-а година е ултравиолетовото. Какво означава и как ни влияят цветовете, попитахме Елица Великова. Тя е арт терапевт и психолог.
Храната - начин на употреба Храната - начин на употреба Можем ли да се пристрастим към храненето? Каква е връзката му с чувствата ни и възможно ли е храната и щастието да бъдат със знак за равенство? Попитахме проф. Захарина Савова.
„Божествен плод” за божествен имунитет „Божествен плод” за божествен имунитет Райската ябълка е универсално средство за профилактика на редица заболявания
1 2 3 ... 6 »