Алтернативна медицина

Стресът е полезен

11-12-2017 08:38
Мая
Мая
Ковачева
kovachevamaya@yahoo.com
Стресът е полезенГинекологичният и урологичен автомасаж подобряват зрението, казва д-р Гузал Тажибаева
Може ли с масаж да подобрите зрението си, а с гимнастика да оздравеете? Последователите на системата на Норбеков вярват, че е напълно реалистично. Според тях това е една уникална методика за възстановяване на физическото и душевно здраве.

В системата на Норбеков са събрани най-ефективните упражнения, които отключват естествената способност на тялото към саморегулация и самовъзстановяване. При проблеми с опорно-двигателния апарат, при остеохондроза и отлагане на соли в ставите няма лекарство, което би се сравнило по своето въздействие с движението. Но невярно направеното движение, може и да навреди. „На оздравителния курс ние обясняваме как трябва да бъде направено всяко едно движение от ставната гимнастика. За около 2 месеца редовна практика, с помощта на ставната гимнастика вие можете не само да възстановете опорно-двигателния си апарат, но и да премахнете причините за различни хронически заболявания, значително да подобрите мозъчното кръвообращение и общото си самочувствие", обяснява д-р Тажибаева.

За възстановяване на зрението в курса са включени упражнения за тренировка и релаксиране на очите. Освен това, по време на корекцията на зрението се променя и начина на гледане, прави се с повече енергия в очите. „Една жена от курса ми сподели: „Аз мислех, че гледам, обаче не съм гледала. Сега вече гледам и виждам. Започнах да виждам много неща, които са съществували и преди, но не съм ги забелязала", описва още лекарката. И разказва личната си история – „Когато бях на 16 аз успявах да прочета по една книга на ден. Четях през нощта, четях по време на хранене, четях докато пътувах и един ден, когато бяхме навън, на природа, усетих че вече не виждам добре надалече. Посетих очен лекар, който ми изписа очила. Обаче той ме предупреди, че ако не искам да нося очила, трябва да правя специални упражнения и ми показа картинки с гимнастиката за очите. Как мислете, дали започнах да правя тези упражнения? Не! Тръгнах по най-лесния път, купих си очила. Чак след 13 години, когато започнах тези упражнения, успях да оправя зрението си. А можех да го направя по-рано. Така е и с по-голямата част от хората, които имат доста знания за това, какво трябва да направят, за да бъдат здрави, но не ги прилагат в живота си" Според нея винаги трябва някой да организира хората, да им покаже, да им направи компания и да го направи заедно с тях. Най-трудната крачка е първата. След това обаче човек придобива този железобетонен рефлекс на своята пасивност. В начина му на живот се появява време за себе си, а вътрешните процеси в тялото му вече са набрали ускорение и то се движи към пълно възстановяване. Остава му съвсем малко – да свикне с новото си състояние.


Причините за заболяванията 


 

Д-р Гузал Тажибаева, коуч и преподавател по методиката на Норбеков в България. Завършила медицина в Ташкент и мениджмънт на човешките ресурси в Москва. Ученичка на Мирзакарим Норбеков, повече от 16 години води оздравителни курсове, групови занятия и индивидуални консултации. От 14 декември в София предстои 1-во оздравително ниво по Системата на Норбеков с нея.

 

Оздравителната система има за цел да задейства тялото, разума, душата и духа на човека, не толкова да търси причините за заболяванията. Има практически упражнения, ориентирани към тялото, като ставна гимнастика, дихателни упражнения, масаж на биологично активни точки на главата, гимнастика за очите, гинекологически масаж , работа с вътрешните органи чрез усещания за топлина и прохлада.

Освен това, в методика има практики за управление на емоциите и премахване на натрупаното напрежение, техника за прощаване, тренировка на волята, работа над чертите на характера и целите. Без голямо напрежение, без да прилага много усилия, почти на игра, човек натрупва опит да се справя със своето настроение, става по-спокоен и по-уверен в себе си, по-жизнерадостен и по-усмихнат. Той се променя тук и сега, започва да вижда различно живота си, започва да се движи към целите си. За да има резултат, не му се налага да концентрира усилия в търсене на причините.

„Помагаме на хората да осъзнаят своите грешки, да разберат кое тяхно поведение действат разрушително на здравето им. Едни състояния потискат нервната ни система, други я превъзбуждат. Липсата на напрежение в живота прави човека вял и мек, прекалено много напрежение води до стрес. Значи, за всеки има свой начин да уравновеси живота си. Всеки работи индивидуално с тези черти на характера, които лично на него му трябват за здрав и реализиран живот.


Откъде идват новите болести?

Въпреки напредъка на медицината постоянно се сблъскваме с нови заболявания. Това се дължи на начина на хранене, количеството изядена храна и самата храна, която става все по-изкуствена, съдържа хормони, антибиотици, химия и заменители на мазнини. На Изток казват: „Ако всяко заболяване има майка, то баща на всяко заболяване е храненето."

Разболяваме се, защото не намираме време за себе си, за моменти на вътрешна тишина. Страданията са резултат на комфорта, пасивността и липсата на физически упражнения в ежедневието и на начина ни на мислене и емоционалното ни състояние.

За повечето хора здравето им стои на последно място в приоритетите им, те нямат време за поддържка на своето тяло и си спомнят за него само, когато се разболеят. Когато се отказваме от редовните физически тренировки в полза на домакинството, работата, помощ на другите и хиляди други задачи, които стават по-важни в момента, ние фактически пренебрегваме своето здраве. Когато прекаляваме с некачествените храни, правим крачка назад от своето здраве. Когато натрупваме недоволство, храним се ядосани или напрегнати, потискаме своите чувства и не чуваме свои емоционални потребности, живеем с чувство за вина или обвиняваме другите, тогава всеки път правим крачка назад от здравето си. Човешкият организъм има огромни способности към саморегулация и може да издържа дълго време живеене в подобно състояние. Но ако прекаляваме и не се спрем, не подредим живота си, режима си на хранене и движение, управление на емоциите си, то един ден защитата някъде се пропуква.


Да пречистим организма си


Д-р Гузал Тажибаева съветва да постим. Храните днес са претъпкани със захар и сол, изкуствени овкусители и ароматизатори. Постепенно те приглушават сетивата ни и ние изяждаме повече отколкото ни трябва. След постене сетивата ни се изчистват и привичните за нас храни вече изглеждат прекалено солени и прекалено сладки. Ограничението в храната води до изчистване на организма от натрупаните излишъци и пречистване на кръвта.

Към поста на тялото да добавим пост на ума и на душата. Ограничаване на ума от тъжни мисли, от постоянен вътрешен диалог със самия себе си, от безкрайни информационни потоци, които се вливат отвсякъде и нямат пряко отношение към нас, от сплетни и клюки, от осъждащи мисли. Всичко това води до успокояване на ума, изостря неговата хваткост и способност към концентрация. „Вашите собствени мисли стават по-ясни, а вашата реч по-кратка", допълва тя и съветва да се наложат ограничения по отношение на отрицателните емоции или пост на душата, който водят до намирането на своя вътрешен ритъм и умиротворение. И, естествено, движение, физически упражнения.


Време е за гимнастика

Има няколко вида гимнастика. На първото, базовото, оздравително ниво се практикува ставна гимнастика, която задейства всички стави на горните и долните крайници и гръбначния стълб. Това са едни естествени физиологични постъпателни движения във всяка посока. Благодарение на тази гимнастика възстановяваме осанката си, състоянието на гръбначния стълб, положението на вътрешните органи в тялото. Наблюдаваме отшумяване на болките в ставите и гръбнака, отстраняване на дискови хернии. Изчезват хроничните главоболия, междуребрената невралгия и различните прояви на вегето-съдова дистония.

На второ оздравително ниво запазваме елементи от ставната гимнастика и добавяме силови упражнения за различни групи мускули. Подсилваме мускулите на гърба, за да удържаме осанката с лекота, натоварваме мускулите на краката и ръцете, което води до подобряване на периферното кръвообращение и работата на капилярите.

Важно е да излезем от всекидневието, да вкараме нови неща в живота, да дисциплинираме характера и да калим волята си. Хората започват да ценят резултата, в който са вложили своя труд. Техниката дава 10% от резултата, останалите 90% се надграждат благодарение на силата на духа на човека.


Що е то гинекологичен и урологичен автомасаж



Това е автомасаж, стягане и отпускане на определена група мускули. В масажа участват мускулите на ануса, чатала, пубисно-опашната група и мускулите на влагалището при жените. „Има определена техника, как, в каква последователност, с каква сила и темпо трябва да свиваме и отпускаме тези мускули. Ефектът отбелязваме още след първата практика. Може би ще ви звучи странно, но след масажа виждаме ярък резултат в подобряване на зрението. Случва се че веднага след първия масаж човек вижда ясно своя ред на таблицата, който преди това е виждал в мъгла", разказва д-р Тажибаева.
Този масаж отстранява явления в областта на малкия таз, усилва кръвообращението и лимфодренажа в тази област. Показан е за всички жени и мъже за тонус и профилактика на заболявания в тази сфера. При редовна практика изчезват възпалителни заболявания, ерозии, миоми, кисти, мастопатии и заболявания на щитовидната жлеза при жените, простатит и аденом на простата при мъжете.


Хармонията на интимните отношения


„Хармонизирането на интимните отношения става със своето пълно присъствие и с малко фантазия. Помните ли онзи виц за една двойка, който след 20 години семеен живот отива на лекар с оплаквания, че при тях вече нищо не се получава. След като се прибрали вкъщи, преди да легнат мъжът излиза за 5 минути, после се връща и свършва всичко на 6, както в тяхната първа брачната нощ. Следващата вечер всичко се повтаря – преди да легне, той излиза за 5 минути в другата стая, връща се и отново свършва всичко на 6. И така няколко дни. На 4-я ден на жена му станало любопитно какво той прави в другата стая тези 5 минути. Той излиза, а тя гледа през ключалката и вижда, че нейният съпруг си удря главата в стената и повтаря – това не е моята жена, това не е моята жена...", смее се лекарката.

Според нея изключително важно е да се грижим за тялото си и за физическата привлекателност и чистота. Например съвсем дребни неща могат да отблъснат партньора, като неизчистени зъби или мазна коса. Поддържането на физическа чистота е важна част на хармонията в интимния живот. Усещането на своята физическа привлекателност, усещането за сексуалност на своето тяло ви позволява да се настроите по-бързо на отношения.

„Хармония се постига и с познаване на собственото тяло, какво му харесва, какви докосвания, в какви области. С излизане от рамките и малко разнообразие. Не е задължително да чакате момента, когато отивате в спалнята и лягате в леглото. Често в този момент вие самите или вашият партньор вече сте настроени за сън и ще ви трябват повече усилия, за да се пренастроите или да разсъните партньора си. Ако всеки път правите секс преди сън, преодолявайки своето естествено желание да спите, той може да се превърне в труд, в едно неприятно задължение. Започвайте да проявявате любовната игра, интереса към партньора по-рано, а не само в леглото", споделя тя и допълва. „Интимността това не е само секс. Един поглед в очите на другия човек може да бъде много по-дълбок и по-интимен отколкото физическото съединение. Интимността предполага близост, допускане на другия в своя вътрешен свят, в чувствата си, отваряне на душата си, проникновение и единение с другия. Когато я няма, когато всеки партньор вечерта е зает със своите занимания, не проявява интерес към другия, не се доближава, когато няма докосване, няма игра между тях, то сексът се лишава от голямата и важна част на интимност".


Край на стреса


Един от основните начини да се преборим със стреса е като приемаме нещата около нас философски, намалим прибързаността в живота си и престанем сами да поставям себе си в условия на липса на време, планираме своето бъдеще, действаме превантивно и решаваме проблемите според възникването им. Според д-р Гузал не бива да отлагаме за после това, което можем да свършим сега, защото после се появяват нови задачи, които изискват нашето време и внимание.

Човек, който живее прекалено спокойно и в живота му няма напрежение забравя да се бори, волята му отслабва. Затова малкият стрес е полезен. Както тялото ни, така и волята ни също се нуждае от редовно напрежение. Затова поставяйте пред себе си предизвикателни задачи, бъдете целеустремени, действайте решително, спортувайте редовно. Това ще ви даде необходимият тонус в живота.

„Когато нивото на стреса се увеличава, можете да го усетите по различни малки признаци. Например като започвате да правите повече грешки в работа си, ставате по-разсеяни, губите внимание и не можете да се съсредоточете, трудно разбирате какво ви казват другите, ставате по-раздразнителни, ядосвате се по-често без видими причини, проявявате изблици на емоции, които преди не са ви били свойствени, получавате учестено сърцебиене, недостиг на въздух, чувствате се хронически уморени и неотпочинали дори след сън", споделя д-р Гузал.

За да не стигаме до там, е необходимо да се научим да управляваме емоциите си. Това ще ви спести силите, ще промени вашите реакции на обстоятелствата. Необходимо е да отстраним факторите на стреса. Например, ако редовно закъснявате, започвате да се безпокоите и се стресирате. Отделете повече време за пътя, за да карате или пътувате спокойно. Така ще имате един фактор на стреса по-малко в живота си. Ако редовно не се справяте с работата си, дори и да прикривате грешките си и да се убеждавате, че нищо страшно в това няма, дълбоко вътре във вас може да се появи безпокойство, страх от последствията. И с всяко последващо нарушение то ще нараства, може и да прерасне в тревожност. Бъдете честни със себе си и не бягайте от своите чувства. Ако добросъвестно се отнасяте към нещата, няма да има за какво да се безпокоите. Ако мамите някой човек или съпругата си, вече сте принудени да се напрягате, за да не се издадете, вече сте в лек стрес, а може би и в лек страх, че измамата може да се разкрие. Не само управлението на емоциите е важно, убедена е лекарката. Важно е и да живеем честно, в съгласие със съвестта си, без да се притесняваме за своите постъпки.

Има няколко ключа как да се справим с физическите и емоционалните прояви на стреса. Основен е контролът на своето дишане и на тялото си, което изисква малко практика.


Мястото на медицината


„Методика на Норбеков обединява древноизточния подход към човека като към цялостна система с достиженията на съвременната медицина. Независимо от това, че болестта се намира в тялото, ние работим и с емоциите, и с вътрешните убеждения, и с програми на поведението на човека. В работа си ние разчитаме на диагностичната медицина. Както самият човек трябва да знае своите диагнози, така и преподавателят на курса трябва да знае с хора в какво състояние той се среща. Това е едно важно условие, както за ефективността така и за безопасността на работа.

Знанието на анатомия, физиология, патофизиологическите механизми за развитие на заболяванията и основите на психологията също е важно в работата на преподавателя на курсовете. Ползата от всяко упражнение може да бъде обяснена от гледна точка на съвременната медицина. Резултатите от курса също могат да бъдат потвърдени благодарение на съвременната диагностична медицина", уверена е д-р Гузал.







Многоликата детска невроза Многоликата детска невроза В света на децата има мечти, които не се сбъдват в желаните срокове, има проблеми, преумора и стрес. Може ли те да са в основата на невротично разстройство? Отговаря проф. Венета Божинова. 
Зъбното здраве на майката и бебето Зъбното здраве на майката и бебето Какви са възможностите и правилата за зъболечение при бременната жена? Кога в този важен период е възможно да посещава зъболекар и има ли рискове? Отговаря д-р Евелина Перчинска.
Паник атаката не е болест, а симптом Паник атаката не е болест, а симптом Задух, сърцебиене, световъртеж, придружени от неописуем страх от неизвестното. Симптомите на паник атаките са много и обикновено са неизбежни. Как да се справим, попитахме д-р Велислава Донкина.
Очните алергии са опасни за зрението Очните алергии са опасни за зрението Окото е може би най-атакуваният орган. Очите ни доставят радостта от красотата на пролетта и лятото, но стават жертва и на множество алергени. Как са пазим зрението си, разказва д-р Бисера Самсонова.
Секс за първи път – голямата крачка Секс за първи път – голямата крачка Предстоят абитуриентски балове, лятото чука на вратата, а щастливите емоции често скъсяват разстоянието до първия полов акт. Кога е нормално да се направи първата крачка, разговаряме с Наталия Кобилкина.
Ранният скрининг пази майката и бебето Ранният скрининг пази майката и бебето Знаем ли какво е фетална медицина и как помага за здравето на новородените още докато са в утробата? Потърсихме отговора от специалиста д-р Мария Янкова.
Важно е какво дишаме Важно е какво дишаме Белият дроб се влияе не от пиковите, а от целогодишното замърсяване на въздуха около нас, предупреждават специалистите. Как да се пазим здрави, въпреки мръсния въздух, попитахме д-р Александър Симидчиев. 
Лековитата сила на кристалите Лековитата сила на кристалите През последните години алтернативните начини на лечение навлизат все повече в ежедневието ни. За кристалотерапията и традиционната китайска медицина, разговаряме с терапевта Дарина Димова.
Раждането след 35 е по-рисково Раждането след 35 е по-рисково

Бременността е един от най-чаканите и щастливи периоди в живота на едно семейство. Какво трябва да знаем стъпка по стъпка, за да имаме здраво бебе, потърсихме д-р Румен Велев

Човечността има лице - твоето Човечността има лице - твоето Приключи кампанията "Повече българчета за България". Представяме ви историите на няколко майки, с които кръгът на човечност стана по-голям и по-смислен. Радина. Юлия. Росица.
1 2 3 ... 25 »