Пазари

Здравето като бизнес ниша

10-10-2017 14:30
Мария
Мария
Чипилева
chipileva@gmail.com
Здравето като бизнес ниша22% от българите живеят здравословно, още 68% се канят да ги последват, сочи проучване на НОЕМА
Бизнес нишата на здравословния начин на живот става все по-голяма и като брой потенциални клиенти, и като асортимент на възможните продукти. Това показват изводите от национално представително проучване на маркетинговата компания НОЕМА. То е извършено сред близо 1000 души в цялата страна през юли тази година.

Вниманието на българите към здравословния начин на живот става все по-голямо с всяка изминала година. "22% заявяват, че имат висок и многo висок интерeс към темата здравословно живеенe, което е повече с 5% отпреди 2 години. Цифрата обхваща близо 600 000 домакинства", казва Венера Николова, изследовател в НОЕМА. Хората, които са в тази категория са предимно жени, средната им възраст е 38 години, имат по-високи от средните за страната доходи и са с висше образование. Около 25% от тях живеят в София, а повечето от останалите са в големите градове с над 100 хиляди население. Те са удовлетворени от живота, 30% от тях се самоопределят в горната част на социалната стълбица, казва Венера Николва.

Освен че броят на българите, които имат интерес към здравословния начин на живот,

се увеличава, разширява се и дефиницията на това понятие. Ако преди 3-4 години темата се асоциираше само с храненето, сега в нея се включва физическата активност и менталния баланс, казва Венета Николова. Това пък е в основата на формирането на различни групи здравословни потребители - вегани и вегетарианци, „протеинови партизани", за които месото и млякото са основни храни, хора, които се връщат на село, спиритуалисти, за които здравословното минава през различни духовни практики (йога, аюрведа, цигун и т.н.), суровоядци и други.


„Затова бизнесът трябва да види тези потребители не само като обем,

но и като вид и тясно да таргетира продуктите и услугите си. Няма как компаниите да имат само едно послание, защото потребителите са разнородни групи и всяка от тях изисква индивидуален подход", обяснява Венера Николова. Според нея още по-голям потенциал за компаниите крият останалите 68% българи, които имат по-умерен интерес към здравословния начин на живот, но заявяват висока нагласа да се насочат към него. Това са около 2 млн. домакинства. Те са потенциални клиенти, които могат да бъдат достигнати с по-конвенционални и масови здравословни продукти, обяснява Венера Николова.


Делът на хората, които изобщо не се интересуват от здравословен начин

на живот са едва 10%. Това са българи на средна възраст от 53 години, повечето са мъже, които живеят в малки градове, имат ниски доходи и образование. 44% от тях се самоопределят на най-ниските стъпала на социалната стълбица, казва Венера Николова. Техните здравословни практики са консумацията на туршия, зимнина, домашна храна, плодове и зеленчуци.


Въпреки повишаването на интереса към здравословния начин на живот

и формирането на екзотични потребителски групи, водещите практики за българите си остават традиционните – използването на сезонни плодове и зеленучци, домашна храна. Както и безплатните, като позитивното мислене или консумацията на повече вода, обяснява Венера Николова. Също така избягване на веригите за бързо хранене, намаляване на солта и захарта. Едва на трето място се нарежда пазаруването от малки производители и магазини, движението и диетите. В дъното пък са био и органик продуктите, спа и улнес практиките.

 

Как живеем здравословно

 

Практика Брой на последователите

Спорт – 42%

Био или органична козметика – 26%

Ограничаване на хляба и тестените изделия – 48%

Избягване на пакетирани и готови храни – 53%

Ограничаване на захарта – 56%

Ограничаване на солта – 54%

Хранителен режим – 47%

Ограничаване на колбаси, сирена, кашаквал – 42%

Консумация на много вода – 74%

Източник: НОЕМА







Държавата ще плаща 60% от заплатите при спад на продажбите с 20% Държавата ще плаща 60% от заплатите при спад на продажбите с 20% До такова решение са достигнали представителите на Националния съвет за тристранно сътрудничество по предложение на бизнеса
Да се премахне акцизът върху спирта Да се премахне акцизът върху спирта Плащането на ДДС да се отложи с 30 до 60 дни, да се въведе гъвкаво работно време, предлагат от КРИБ
НОИ: Ползвайте онлайн услугите НОИ: Ползвайте онлайн услугите Въздържайте се от посещение на място, призовават от осигурителния институт
НОИ започва изплащането на пенсиите на 9 март НОИ започва изплащането на пенсиите на 9 март Хората ще могат да получат парите си до 20 март, казаха от осигурителния институт
1 349 лв. е средната брутна работна заплата 1 349 лв. е средната брутна  работна заплата Данните са за месец декември, съобщават от НСИ
629 лв. достигна издръжката на човек 629 лв. достигна  издръжката на човек Данните са на КНСБ за последното тримесечие на 2019 година
Намаляват вредните фактори на работната среда Намаляват вредните фактори на работната среда Близо 100 000 лв. отпуска Фонд „Условия на труд" за минимизиране на въздействието на прах, шум, вибрации, осветление, лъчения или химични агенти
Все повече българи си купуват стаж за пенсия Все повече българи си купуват стаж за пенсия Над 4000 души са се възползвали от това право, съобщиха от НСИ
Финансовото състояние в градовете се влошава Финансовото състояние в градовете се влошава Хората в селата с по-позитивни нагласи за икономиката ни, спад доверието на потребителите отчита НСИ
Последни сме в ЕС по работа от вкъщи Последни сме в ЕС по работа от вкъщи Едва 0.3% от заетите у нас се трудят дистанционно, при средно 5% за Европа
1 2 3 ... 27 »