Пазари

Здравето като бизнес ниша

10-10-2017 14:30
Мария
Мария
Чипилева
chipileva@gmail.com
Здравето като бизнес ниша22% от българите живеят здравословно, още 68% се канят да ги последват, сочи проучване на НОЕМА
Бизнес нишата на здравословния начин на живот става все по-голяма и като брой потенциални клиенти, и като асортимент на възможните продукти. Това показват изводите от национално представително проучване на маркетинговата компания НОЕМА. То е извършено сред близо 1000 души в цялата страна през юли тази година.

Вниманието на българите към здравословния начин на живот става все по-голямо с всяка изминала година. "22% заявяват, че имат висок и многo висок интерeс към темата здравословно живеенe, което е повече с 5% отпреди 2 години. Цифрата обхваща близо 600 000 домакинства", казва Венера Николова, изследовател в НОЕМА. Хората, които са в тази категория са предимно жени, средната им възраст е 38 години, имат по-високи от средните за страната доходи и са с висше образование. Около 25% от тях живеят в София, а повечето от останалите са в големите градове с над 100 хиляди население. Те са удовлетворени от живота, 30% от тях се самоопределят в горната част на социалната стълбица, казва Венера Николва.

Освен че броят на българите, които имат интерес към здравословния начин на живот,

се увеличава, разширява се и дефиницията на това понятие. Ако преди 3-4 години темата се асоциираше само с храненето, сега в нея се включва физическата активност и менталния баланс, казва Венета Николова. Това пък е в основата на формирането на различни групи здравословни потребители - вегани и вегетарианци, „протеинови партизани", за които месото и млякото са основни храни, хора, които се връщат на село, спиритуалисти, за които здравословното минава през различни духовни практики (йога, аюрведа, цигун и т.н.), суровоядци и други.


„Затова бизнесът трябва да види тези потребители не само като обем,

но и като вид и тясно да таргетира продуктите и услугите си. Няма как компаниите да имат само едно послание, защото потребителите са разнородни групи и всяка от тях изисква индивидуален подход", обяснява Венера Николова. Според нея още по-голям потенциал за компаниите крият останалите 68% българи, които имат по-умерен интерес към здравословния начин на живот, но заявяват висока нагласа да се насочат към него. Това са около 2 млн. домакинства. Те са потенциални клиенти, които могат да бъдат достигнати с по-конвенционални и масови здравословни продукти, обяснява Венера Николова.


Делът на хората, които изобщо не се интересуват от здравословен начин

на живот са едва 10%. Това са българи на средна възраст от 53 години, повечето са мъже, които живеят в малки градове, имат ниски доходи и образование. 44% от тях се самоопределят на най-ниските стъпала на социалната стълбица, казва Венера Николова. Техните здравословни практики са консумацията на туршия, зимнина, домашна храна, плодове и зеленчуци.


Въпреки повишаването на интереса към здравословния начин на живот

и формирането на екзотични потребителски групи, водещите практики за българите си остават традиционните – използването на сезонни плодове и зеленучци, домашна храна. Както и безплатните, като позитивното мислене или консумацията на повече вода, обяснява Венера Николова. Също така избягване на веригите за бързо хранене, намаляване на солта и захарта. Едва на трето място се нарежда пазаруването от малки производители и магазини, движението и диетите. В дъното пък са био и органик продуктите, спа и улнес практиките.

 

Как живеем здравословно

 

Практика Брой на последователите

Спорт – 42%

Био или органична козметика – 26%

Ограничаване на хляба и тестените изделия – 48%

Избягване на пакетирани и готови храни – 53%

Ограничаване на захарта – 56%

Ограничаване на солта – 54%

Хранителен режим – 47%

Ограничаване на колбаси, сирена, кашаквал – 42%

Консумация на много вода – 74%

Източник: НОЕМА







Плащаме на НАП–София само онлайн или в банка Плащаме на НАП–София само онлайн или в банка Банковите клонове в офисите на приходната агенция в столицата спират работа на 1 юли
Забраняват детските обувки втора ръка Забраняват детските обувки втора ръка Дрехите за бебета до 1 г., както и банските костюми също няма да се допускат в магазините секънд хенд, гласят новите правила на МЗ
Бизнесът ще продължи да плаща 3-те дни болнични Бизнесът ще продължи да плаща 3-те дни болнични Започва договаряне на минималната работна заплата по сектори, стана ясно след среща на работодатели, правителство и синдикати
Вече повече хора намират работа отколкото губят Вече повече хора намират работа отколкото губят Това са наблюденията от последните две седмици, казаха от социалното министерство
240 000 места се запазват по 60/40 240 000 места се запазват по 60/40 Националният осигурителен институт (НОИ) е превел компенсации в размер на близо 53 млн. лв. на 8 516 компании 
Удължиха срока за мярката 60/40 Удължиха срока за мярката 60/40 Работодателите могат да кандидатстват до 30 юни, реши правителството
Работа в условия на коронавирус Работа в условия на коронавирус 35% от българите обмислят нова професионална реализация, повече жени отколкото мъже желаят да са доброволци, показва международно проучване
28 623 намериха работа в извънредното положение 28 623 намериха работа в извънредното положение Близо половината - над 46%, са започнали работа в сферата на преработващата промишленост
9% ДДС за ресторанти и хотели 9% ДДС за ресторанти и хотели Решението е политически риск, но то е в подкрепа срещу загубите от COVID-19, каза Бойко Борисов 
Задържането на персонала е най-трудно за бизнеса Задържането  на персонала е най-трудно за бизнеса 81.5% от анкетираните оценяват мярката 60/40 като неефективна, сочи проучване на БСК
1 2 3 ... 29 »