СЕЗОНИ

Жожоба и арган в шампоана съживяват косата

01-09-2017 16:30
Соня
Соня
Василева
s_spasova@yahoo.com
Жожоба и арган в шампоана съживяват косатаОрехи и тиквени семки тушират косопада и пазят от пърхот, обяснява д-р Галина Арабаджиева
Флиртът с лъчите, морето и бриза през лятото „уморяват" косата. За да върнем живеца й през зимата, трябва да сме особено грижовни през преходния сезон. Как да помогнем да косата си да „оживее" през есента? Попитахме д-р Галина Арабаджиева, която е холистичен лекар с практика в областта на лечебното хранене, диетиката и натуропатията.

След лятото, слънцето и морската вода, косата е доста изтощена, затова трябва да се подхрани и подготви за есента, казва д-р Галина Арабаджиева. Това може да се случи най-лесно с качествени биошампоани и етерични масла. В случая най-подходящи от маслата са арган, пшеничен зародиш, жожоба, кокосово масло. Може да добавите няколко капки от тях в шишето с шампоана или в балсама.

ВИЗИТКА

Д-р Галина Арабаджиева има над 20-годишен стаж като лекар. Тя е специалист по „Дерматология и венерология" и холистичен лекар, с практика в областта на лечебното хранене, диетиката, натуропатията, клиничната аромотерапия и други методи. Завършила е Висшия медицински институт в Пловдив, а след това е преминала през допълнителни обучения в страната и чужбина. Основател е на холистичен център „Хармония" в града под тепетата. Има интереси в областта на източната медицина, подмладяване на тялото и духа чрез различни съвременни, древни, нетрадиционни техники, психология и йога.

Разбира се, друг вариант е и да използвате козметични продукти, в чийто състав има от споменатите масла. Съществува и трета възможност - да подхраните косата директно, като нанесете няколко капки от етеричното масло по краищата или пък го разнесете по цялата дължина на косъма, в зависимост от продукта и указанията за неговото прилагане. Количеството зависи от това колко гъста и дълга е косата. Ценното на тези масла е, че се усвояват лесно от косъма, не го омазняват и в същото време действат изключително бързо. Освен това като резултат косата става по-лъскава, освежена и здрава.

В случай че имате много суха коса, е добре веднъж седмично да си правите и масаж на скалпа с няколко капки етерично масло, съветва д-р Арабаджиева. Масажът ще раздвижи кръвта на скалпа и ще стимулира израстването на нови косъмчета. След масажа не бързайте да се измивате, а останете така да престои до сутринта. Много важно е да не изключвате и ритуала с разресването на косата си. Правете го сутрин, за да премахнете мъртвите косми, но не се лишавайте от това удоволствие и вечер, за да освободите главата си от прахта, събрана през деня в големия град.


Хидратация


Освен външната грижа за косата, много е важно да не спираме да полагаме и „вътрешни” грижи. Независимо, че жегите отминават и на човек вече не му се пие така много вода, както през най-горещото време, и за косата, а и за целия организъм, е особено важна хидратацията. Заради това не бива да намаляваме количеството вода за пиене, на което сме свикнали досега. За различните хора то варира, но все пак е важно да приемаме поне литър и половина вода на ден. Ако организмът ни чувства жажда, то това е най-сигурният белег, че вече е дехидратиран. А не бива да се стига дотам.


Хранене


Разбира се, освен хидратацията, за жизнената и силна коса е важен и здравословният хранителен режим. Нека на трапезата ви и през есента останат колкото се може повече плодове и зеленчуци – грозде, тиква, зеле, ябълки, круши, червено цвекло... Истинските лекарства за косъма обаче са кълновете и суровите ядки. Кълновете са много богати на белтъчини,  въглехидрати, микроелементи, витамини и ензими. Добавяйте ги редовно към салатите си в суров вид.

 Ядките също са „бомба” от минерали, полезни за косата – заради селена и магнезия. Освен това, съдържат витамин В, желязо, цинк и омега-3 мастни киселини. Регулярният прием на шепа тиквени семки, орехи или бадеми ще намали косопада и ще уплътни косъма в преходния сезон, а успоредно с това ще предотврати изсушаването и евентуалната поява на пърхот.

За хубавия външен вид на косата особено влияние имат и омега-мастните киселини. Те могат да се набавят от прясната риба и е препоръчително да ги има в менюто поне два пъти седмично. Морската храна съдържа и голямо количество цинк, което подпомага удължаването и заздравяването на косъма. Добавяйте към менюто си екстра върджън масла, сурови семена, авокадо и вечерна иглика.


По-малко лак и боя


Успоредно с грижите за косата, е добре да намалите и вредните външни въздействия. Къпането й не бива да е прекалено често. Не е хубаво косата да бъде третирана с шампоани всекидневно, напомня д-р Арабаджиева. Мазните коси може да се ограничат с къпане с козметика до 3 пъти седмично, а сухите – не повече от веднъж. Сапуните изобщо не са подходящи, уточнява д-р Арабаджиева.

Добре е още косата пада естествено, да не се притиска от шапки и да не се връзва стегнато. Освен това, не бива да забравяме, че не трябва да прекаляваме с „облъчването” й със сешоар. Ако все пак се налага да я изсушите с уреда, намалете струята и не я доближавайте прекалено до косъма. Ограничете и третирането с бои и лакове. Така или иначе, косата вече е изсушена от лятото и затова е добре да бъде оставена на спокойствие през този сезон. Не забравяйте и да подстригвате по-често връхчетата, за да се освежава и подновява.

 

ЗА ПОДХРАНВАНЕ


Направете си маска с грейпфрут и зехтин




Предстои време, в което трябва да подготвим косата за студа и зимата. За това е добре да я подхраним с подходящи маски. За по-суха коса може да използвате следната комбинация: Един жълтък, супена лъжица зехтин, 5 капки арганово масло, 5 капки пшеничен зародиш и още 5 капки за жожоба. За по-мазна коса е подходяща следната смес – лъжица зехтин, 3 капки евкалиптово масло, 3 капки лимон и още 3 капки джинджифилово масло или грейпрфрут. Към тази комбинация може да се добави и малко спирт. Когато нанесете маската, е добре да престоите с нея поне 1-2 часа преди да се измие. 

Освен етерични масла за подхранването на косата в преходния сезон помагат и билките. Можете да облеете косата си с отвара от лайка, корени от коприва, розмарин, мащерка. Важното е обаче маските и грижите да се полагат периодично и с постоянство. Само така ще имат желания ефект.







12-те кръга на Ада, наречен „бърнаут“ 12-те кръга на Ада, наречен „бърнаут“ Чувствали ли сте се някога опустошени? Не ви се работи, не ви се среща с хора, слушате, но не чувате? Вероятно сте в капана на една от 12-те фази на „прегарянето". Как да се измъкнете? Отговаря гуруто Хамза Кан.
Динята сваля кръвното, пъпешът – холестерола Динята сваля кръвното, пъпешът – холестерола Вкусни, ароматни, освежаващи. Динята и пъпешът са съкровища на масата през лятото. Какво ги прави приятел на сърцето, бъбреците и стомаха? И защо са полезни със семките? Попитахме д-р Райна Стоянова.
Фреш вместо енергийна напитка Фреш вместо енергийна напитка Независимо дали е време за купон или тежък ден в офиса, мнозина посягат към енергийните напитки. Защо трябва да внимаваме с тонизиращите кенчета и с какво да ги сменим? Отговаря диетологът проф. Донка Байкова.

Перфектната жена в сантиметри Перфектната жена в сантиметри Красавица №1 има очите на Ан Хатауей, скулите на Кейт Мос, носа на херцогиня Кейт, формите на Скарлет Йохансон и Кейт Уинслет, краката на Камерън Диас, дупето на Джей Ло, деколтето на Кели Брук и усмивката на Черил Коул.
Целувайте се за здраве! Целувайте се за здраве! По-силна от хапче за кръвно. По-релаксираща от медитация. По-ефективна от паста за зъби. Целувката е всичко това. В Световния й ден – 6 юли, ви даваме поне 7 причини да се "лекувате" с ласки.
Кардио на гладно топи мазнинките Кардио на гладно топи мазнинките В началото на лятото борбата за по-хлътнал корем и стегнато дупе е безмилостна. Как да влезем във форма за плажа, без да се поболеем или контузим? Отговаря фитнес инструкторът Стоян Дудов.
Лавандула държи комарите далеч Лавандула държи комарите далеч Лятото е рай не само за почивка и забавления, но и за "армията" от жилещи насекоми. Как да се опазим от напастта на пчели, оси и комари? Ето съветите на хомеопата д-р Мариян Иванов.
Летният флирт лекува самочувствието Летният флирт лекува самочувствието Лятото винаги събужда зов за любов. Но какви са плюсовете и минусите от романса край вълните през ваканцията? Рецептата за здравословен флирт дава психотерапевтът проф. Захарина Савова.
Косата пада заради диети, стрес и болни зъби  Косата пада заради диети, стрес и болни зъби След студа, снега и вятъра през зимата, гривата има нужда от възраждане през пролетта. Как да се преборим с косопада и цъфтежа, без скъпи маски и шампоани? Попитахме дерматолога д-р Галина Арабаджиева.
Колко вода е полезно да пием Колко вода е полезно да пием Извор на здраве и живот. Това е водата. Защо жаждата е опасна? Кога и от какво ни лекува водата? Коя идеалната доза за нас? И има ли риск да прекалим? Отговорите дава нутриционистът и фитнес-инструктор Мартин Димитров.
1 2 »