коментар

Пускат дистанционни училища от октомври

27-08-2020 14:40
Силвия
Силвия
Николова
silnikol@gmail.com
Пускат дистанционни училища от октомври Ще се пишат текущи оценки и отсъствия по време на е-обучението, казва министърът на образованието Красимир Вълчев
По-малко от месец преди началото на новата учебна година със сигурност е ясно, че тя ще започне присъствено, като това е особено належащо за учениците в началния курс. Възможно е обаче обучението да се извършва и дистанционно, когато ситуацията го наложи. Как ще става това и опасно и ли е заседяването на децата продъжително време пред екрана, та дори и с образователна цел, разяснява министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.
Независимо, че учебната година ще започне присъствено, има възможност и за обучение в електронна среда. Няма голяма разлика между обучението в електронна среда и дистанционното обучение. И в двата случая то се осъществява от разстояние и електронно. При обучението в електронна среда ученикът запазва формата и класа си, докато при дистанционното обучение той избира друга форма и сменя и класа си. Това е различна организация на учебния процес. Той може да остане в училището Х, но временно ще се обучава в обучителния център, който е в училището У. В Закона за средното образование е записано, че дистанционната форма е за учениците от пети до девети клас.


За разлика от миналата учебна година обаче,

електронното обучение ще бъде свързано с текущи оценки и отсъствия. Тези неща са важни като инструмент, чрез който учителите мотивират учениците по-активно да се включат в образователния процес. От друга страна ще превърнем 15 - 20 училища в центрове за дистанционна форма на обучение. Един такъв център ще може да обхване ученици от много училища, дори от повече от една община и област. Надяваме се тази възможност да стартира в началото на октомври. До тогава ще проучим колко ученици желаят да се включат в нея. Родители вече се интересуват. Учениците обаче, като цяло, искат да учат присъствено, да са със своите съученици и учители, дори ако се наложи да минат on line, пак да са с тях. 

При дистанционното обучение

следва включване в друго училище, та дори и настоящото да не е сменено формално. Това поставя въпроса за реинтеграцията при връщането на ученика в неговата си паралелка. Не може да се каже коя от двете е-форми е по-добра или по-лоша. Те имат различни предимства. Ние се опитваме да направим максимален компенсаторен пакет и независимо каква е формата, да има колкото се може допълнително взаимодействие с учителите. Надяваме се родителите да изберат присъственото обучение. От тях само 16% предпочитат децата им да са на училище дистанционно по време на пандемията.


В начален етап усвояването на базовите

компетентности, заложени в учебните програми, не е ефективно без прякото взаимодействие с учителя. Тук законодателят е намерил баланс. През пролетта бяхме в такава ситуация, че дори първокасниците трябваше да се включат в обучение в електронна среда. Присъственото обучение е най-доброто. Втората добра алтернатива е синхронното дистанционно обучение, но не и за децата в първи и втори клас, когато те се учат да пишат на ръка. Тогава те извършват и много други неща, които предполагат подкрепа от страна на учителя. В някои случаи ще ги подкрепят и родителите, но да не забравяме, че сред тях има и такива, които не могат да го направят, защото

самите те са неграмотни.

По тази причина няма да предложим подобна промяна в Закона за училищното и предучилищното образование. Проучване на учени от БАН и изводите от него сочат категорично, че колкото по-малки са децата, толкова повече трябва да бъдат ограничавани от ползването на електронни устройства. Нещо повече, в предучилищна възраст това трябва да бъде сведено почти до нула. Ползването на такива устройства и взаимодействието с екрани пречи на образуването на мозъчната кора и на мозъчните връзки, на интелигентността. Освен това, страда

комуникативната компетентност.

След 12-годишна възраст е допустимо използването им, но за непродължително време. Застояването пред устройствата води до психични проблеми, намалена двигателна активност и затлъстяване. Същевременно то пречи на развитието на множествената, както и на комуникативната интелигентност. На екрана децата четат по-повърхностно. Когато пишат на устройство, те използват по-малко думи и повече емотикони, което пречи на социално-емоционалното им развитие.

Като се имат предвид всички тези минути, ясно е защо се препоръчва присъственото обучение в училище.







Затварят дискотеките в София Затварят дискотеките в София Засега не е ясно дали мярката ще се разпростре от здравните власти и за цялата страна
Затворете дискотеките Затворете дискотеките

Трябва да останат отворени болниците, а не заведенията, казват от БЛС

Без планово лечение в засегнатите зони Без планово лечение в засегнатите зони В червените райони е забранен и неспешния прием, а в оранжевите – само операциите
1589 са новите случаи на КОВИД 1589 са новите случаи на КОВИД 1886 са вече хоспитализираните, 127 от тях - в интензивно отделение
Затварят дискотеките в Перник Затварят дискотеките в Перник Кафенета и ресторанти ще работят до 22 часа, в Шумен препоръчват дистанционна работа за всички фирми
Търси се плазма за фелдшер от Шумен Търси се плазма за фелдшер от Шумен Той работи в Спешна помощ, въпреки че е пенсионер, вече десети ден се бори с КОВИД-19
Борисов и трима министри под карантина Борисов и трима министри под карантина Причината е, че са били контактни на заразения с КОВИД зам.-министър на регионалното развитие и благоустройство Николай Нанков
КОВИД-19 и във Врачанската митрополия КОВИД-19 и във Врачанската митрополия Инфектиран е секретарят на владиката Григорий – отец Николай
И в САЩ одобриха ремдесивир за К-19 И в САЩ одобриха ремдесивир за К-19 Това става след данните от СЗО, че препаратът не намалява смъртността
УМБАЛ-Бургас също спешно търси доброволци УМБАЛ-Бургас също спешно търси доброволци Лечебното заведение се нуждае от лекари и медицински сестри
1 2 3 ... 203 »