решения

Задължават чиновниците да са учтиви

01-04-2020 15:02
Clinica.bg

press@clinica.bg
Задължават чиновниците да са учтивиС нов Кодекс за поведение на служителите ще борят корупцията в държавната администрация
Правителството прие нов Кодекс за поведение на служителите в държавната администрация. В него ясно е записано, че чиновниците трябва да са учтиви, добросъвестни, почтени и да спазват принципите на равнопоставеност, конфиденциалност и колегиалност в отношенията си с гражданите, бизнеса и неправителствения сектор. Правилата важат и за тези от местното самоуправление.
Освен това те ще трябва да спазват и принципите на законност, лоялност, честност, безпристрастност, политическа неутралност, отговорност и отчетност. Администрацията ще е задължена да бъде любезна и точна включително в общуването си чрез информационни и комуникационни технологии. Служителите ще са длъжни да не проявяват грубост, невъзпитание и неуважение към лицата, които обслужват.

 

Чрез кодекса се очаква

да се постигне и намаляване на корупцията в администрацията. Служителите трябва да не допускат поведение, което ги въвлича в корупция, като са длъжни да противодействат на такива прояви и на други неправомерни действия в държавната служба, се казва в документа. Няма да имат право да приемат подаръци, услуги, пари, облаги или да получават други ползи, които могат да повлияят на изпълнението на служебните задължения.

Не могат да извършват и дейност

в частен интерес. При неспазване правилата на Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация ще се налагат санкции по реда на Закона за държавния служител или Кодекса за труда, подчертават от МС.

Пишат и Харта на клиента

 

Правителството одобри и ръководство и методология за разработване на Харта на клиента. Целта й е да подобри достъпа до административни услуги, да насърчи повишаване на качеството на обслужването, да стимулира изискванията на потребителите и участието на служителите в усъвършенстване на предоставянето на услугите. Тя не е задължителна, но помага на потребителите да разбират и защитават правата си по-добре, да изискват по-добро обслужване, да подават сигнали, жалби и предложения. Препоръчва се обемът на хартата да е от 2 до 3 страници.

Администрацията ще трябва да събира информация от потребителите за тяхната удовлетвореност от обслужването и да изготвя годишен доклад за това.

 






Почитаме Св. Димитър Почитаме Св. Димитър Честито на всички именици!
Честит празник, лекари! Честит празник, лекари! Приемете благодарностите ни за всеотдайния ви труд, бъдете благословени, здрави и щастливи
Когато всичко се преобърне изведнъж Когато всичко се преобърне изведнъж 38-годишният Делян е в очакване на трансплантация, за да се грижи без да е привързан към система за 6-годишния си син
2.5 тона храни за дома на отец Иван 2.5 тона храни за дома на отец Иван Те ще са за приюта за сираци в Нови хан и за филиала му в село Якимово
Пострадалите край Елхово са в стабилно състояние Пострадалите край Елхово са в стабилно състояние Двете жени остават в реанимацията на Пирогов, казаха от спешната болница
Спартан излетя с двете ранени жени Спартан излетя с двете ранени жени Състоянието им е стабилизирано, като една от тях е интубирана, каза здравният министър Костадин Ангелов
Отлагат полета на двете пострадали жени Отлагат полета на двете пострадали жени След като бъдат стабилизирани, те ще бъдат транспортирани до Пирогов, съобщиха от МЗ
Карат със самолет две жени в Пирогов Карат със самолет две жени в Пирогов След тежка катастрофа край Елхово трима са загинали, а други 11 са в болница, здравният министър проф. Костадин Ангелов е при тях
При работа на парче, ефектът се губи При работа на парче, ефектът се губи Трябва да се изградят още домове от семеен тип, за да не се връщат пак хората като пациенти, казва д-р Владимир Трънов
До 25% не приемат психичните проблеми До 25% не приемат психичните проблеми

Всеки четвърти смята, че мъжете не трябва да плачат, а според 18% депресията не е болест, показва проучване на Галъп

1 2 3 ... 47 »